SEO en SEA

SEO-optimalisatie en zoekmachine adverteren (SEA): twee begrippen die een belangrijke rol spelen in de online marketing. Toch zijn deze termen voor niet-marketeers erg vaag, want wat houdt het in en hoe kunnen ze ervoor zorgen dat ze jouw bedrijf helpen groeien? Daar kan Gebrand.frl je bij helpen. Wij voeren zoekwoordanalyses uit en verwerken deze zoektermen in jouw content. Ook optimaliseren we jouw Google AdWords-advertenties, zodat jouw website of webshop SEO- en SEA-proof wordt.

Betekenis van SEO en SEA

SEO wordt ook wel zoekmachine-optimalisatie, SEO-optimalisatie of Search Engine Optimization genoemd. Dit houdt in dat je de teksten en de structuur van een website naar de richtlijnen van Google maakt. Het doel hiervan is om een website, webtekst of webshop hoger te laten ranken in de niet-betaalde (organische) zoekresultaten van Google.

In tegenstelling tot zoekmachine-optimalisatie (SEO) is SEA wel betaald. SEA wordt ook wel zoekmachine adverteren of Search Engine Advertising genoemd. Het houdt in dat je bepaalde zoekwoorden inkoopt, waardoor jouw advertentie boven de organische zoekresultaten in Google komt wanneer op deze zoekwoorden wordt gezocht. Dit wordt gedaan via Google AdWords.

Het belang van SEO en SEA

Stel, je hebt een webshop waarop je kleding verkoopt. Je wilt graag dat je doelgroep bij jouw webshop kleding bestelt. Maar dan moet je webshop wél eerst gevonden worden. Dan is het belangrijk om zoekwoorden te gebruiken die jouw doelgroep in Google zou invoeren. Zoekt jouw doelgroep bijvoorbeeld vaak op ‘Nike sportbroek’ of ‘korte zwarte broek kopen’, dan is het belangrijk om deze zoektermen te verwerken op je webshop. Op deze manier wordt je gevonden en krijg je meer conversie naar je webshop.

Hetzelfde geldt voor SEA. Heb je een webshop in kleding, maar ben je nog niet zo bekend? Dan kan zoekmachine adverteren direct resultaat geven. Door de zoektermen ‘Nike sportbroek’ of ‘korte zwarte broek kopen’ in te kopen, zorg je dat jouw webshop direct bovenaan de zoekresultaten staat als jouw doelgroep op deze zoekwoorden zoekt.

Voordelen van SEO en SEA voor jouw bedrijf

SEO-optimalisatie en zoekmachine adverteren hebben veel voordelen. Benieuwd wat deze online marketing vormen voor jouw bedrijf kunnen betekenen? Hieronder hebben we de voordelen voor je uitgelicht.

Voordelen zoekmachine-optimalisatie (SEO):

  • Je vergroot de vindbaarheid van je website;
  • Hoe hoger je in zoekmachines staat, hoe meer bezoekers er naar jouw website komen;
  • Je website wordt door Google als betrouwbaar beoordeeld naarmate je hoger in de resultaten scoort;
  • SEO is helemaal gratis, dus hoe beter je de de zoekmachine-optimalisatie inricht, hoe meer profijt je ervan hebt.

Voordelen zoekmachine adverteren (SEA):

  • Je betaalt per click, niet per vertoning;
  • Je vergroot je merkbekenheid en bezoekersaantal op je website;
  • Je hebt direct resultaat;

Het is veel goedkoper dan traditionele, offline marketing.

Samenwerking met BytEffekt

Heb jij hulp nodig bij het inrichten van je SEO teksten en SEA campagnes? Dan ben je bij ons aan het juiste adres! Wij werken samen met het online marketingbureau BytEffekt op het gebied van zoekmachine-optimalisatie (SEO), zoekmachine adverteren (SEA) en advertising. Wil jij graag aan de slag met SEO en SEA? Stuur ons een bericht en wij helpen je graag!

Privacy voorkeuren

Wanneer u onze website bezoekt, kan deze informatie via uw browser opslaan van specifieke services, meestal in de vorm van cookies. Hier kunt u uw Privacy-voorkeuren wijzigen. Het is vermeldenswaard dat het blokkeren van sommige soorten cookies van invloed kan zijn op uw ervaring op onze website en op de services die we kunnen bieden.

Klik om de trackingcode van Google Analytics in of uit te schakelen.

Klik om google fonts in of uit te schakelen

Klik om google maps in of uit te schakelen

Privacy statement

Onze website maakt gebruik van cookies, voornamelijk van diensten van derden. Definieer uw privacy voorkeuren en / of ga akkoord met ons gebruik van cookies.